Penulis, pakar motivasi dan pembimbing jualan

Setiap orang adalah jurujual































Sunday 24 April 2011

Testimoni Pelajar Saya

Kelas jualan yang saya kendalikan untuk agen-agen ECPI telah pun berakhir pagi tadi. Semalam telah diadakan majlis penyampaian hadiah oleh pengurusan Gesundheit kepada pelajar-pelajar yang telah mencapai sasaran jualan sepanjang 4 bulan kelas berjalan. (Untuk pengetahuan umum, kelas ini tiada peperiksaan, namun pelajar diberikan sasaran jualan dan prestasi mereka diukur melalui pencapaian sasaran ini. penambahbaikan dilakukan sepanjang kelas berjalan).

Melalui post-mortem yang dilakukan oleh pihak pengurusan, dapatan berikut terhasil :

a. Tahap keyakinan diri dan ilmu pengetahuan semakin bertambah.
b. Pencapaian ahli dan jualan meningkat 50 %
c. Hasil pendapatan peserta meningkat 50% dan ada yang melangkaui angka berkenaan.

Berikut saya berikan beberapa testimoni daripada agen-agen ECPI yang mengikuti kelas saya bagi melihat keberkesanan kaedah dan pendekatan jualan yang saya berikan :

" ...perubahan demi perubahan telah berlaku sepanjang pembelajaran.Tetapi yang seronoknya adalah :
a. Daripada tiada ahli ECPI, kini telah bertambah 130 orang dalam masa 2 bulan.
b. Bilangan SP meningkat kepada 40 orang
Sesungguhnya sepanjang kelas yang saya hadiri bersama En. Zamri, banyak mendedahkan skil-skil yang 100% boleh dipraktikkan di alam nyata...
                                                                 MUHAMAD ADHA, MAJ 3 ENTERPRISE
                                                                 019 - 7795108

"Saya telah berjaya meningkatkan jualan dalam perniagaan saya setelah mendapat tunjuk ajar serta bimbingan daripada En. Zamri setelah 4 bulan mengikuti kelas beliau. Kaedah dan teknik  yang diajar amat berkesan di mana ramai jurujual tidak mengetahuinya. Jualan saya telah meningkat daripada satu bulan ke bulan yang berikutnya".
                                                               MOHD ZAINI BIN SAIDIN
                                                               BANDAR SRI DAMANSARA

"Sebelum ini tahap pengetahuan saya dalam teknik jualan hanya 20% sahaja tetapi setelah mengikuti kelas En. Zamri, tahap saya meningkat sehingga 70%. Lebih mudah difahami dan lebih teratur. Saya lebih yakin berhadapan dengan pelanggan. Jualan saya juga meningkat dan penambahan ahli baru seramai 97 orang dalam tempoh 3 bulan".
                                                              ROZILAN RAHMAN
                                                              RAWANG, SELANGOR ( 012 - 6443313)


"Semenjak menghadiri kelas En. Zamri saya mendapati perubahan dalam diri saya. Daripada seorang yang agak pendiam, saya sudah menjadi seorang yang banyak mulut. Saya telah berani berjumpa dengan pelanggan untuk menaja menjadi ahli ECPI. Yang penting, saya lebih yakin dan berani untuk menjual, menaja dan memberi khidmat seterusnya".
                                                            KHADIJAH MD SAID / 017-8780801


Bukanlah niat saya untuk bermegah-megah dengan kejayaan ini apatah lagi merasa riak atau takbur. Saya ingin menyatakan bahawa jurujual boleh berjaya sekiranya mereka mahu dan tidak segan-silu untuk belajar sesuatu, terutamanya kemahiran menjual yang sepatutnya menjadi satu hal yang wajib diketahui.

Belum terlambat untuk memperbaiki keadaan sekiranya kita mahu lakukan perubahan dan saya bercadang untuk mengadakan beberapa SIRI MINI SEMINAR KEMAHIRAN JUALAN untuk jurujual yang berminat. Tunggu kedatangannya di lokasi terpilih.

                                                        

No comments:

Post a Comment