Penulis, pakar motivasi dan pembimbing jualan

Setiap orang adalah jurujual































Thursday 28 April 2011

Teruja melihat dan mengajar jurujual muda di Johor Bharu!

Semalam saya memberikan seminar percuma dan ringkas kepada beberapa orang jurujual yang rata-rata baru ingin belajar menjual.

Seminar yang berlangsung di Pasir Gudang memberikan harapan cerah kepada profesion ini - anak-anak muda sudah menginginkan ilmu pengetahuan tentang kemahiran menjual dan sudah ingin belajar menjual dengan cara yang lebih berstruktur dan bersistematik.

Seminar semalam berjalan selama 1 jam dan berkisar tentang tajuk MENGAPA GAGAL MENJUAL. Tujuan saya bukanlah untuk menakutkan mereka yang baru menjual, tetapi lebih untuk menyiapkan diri mereka dengan langkah-langkah yang perlu dilakukan untuk menggelakkan kegagalan semasa menjual.

KEGAGALAN MENJUAL bermula apabila jurujual GAGAL UNTUK MELETAKKAN DALAM MINDA MEREKA BAGAIMAN UNTUK BERJAYA. Inilah faktor utama kegagalan. Pernyataan kejayaan di dalam minda ini pula haruslah disertakan dengan pertanyaan BAGAIMANA UNTUK BERJAYA MENJUAL?.

Untuk berjaya, saya berikan beberapa pendekatan yang perlu dilakukan dan semuanya (kerja menjual) akan menjadi lebih mudah sekiranya pendekatan ini dijalankan disertai dengan kerja kuat, usaha dan yang pentingnya tawakal kepada Allah swt.

Saya juga memberikan beberapa tips berguna untuk mengelakkan rasa malu untuk menjual dan juga tips untuk menangani bangkangan yang ringkas tetapi berkesan.

Kesemua pendekatan ini akan dapat dipelajari dengan lebih terperinci melalui PROGRAM PENSIJILAN JURJUAL PROFESIONAL (CSPP) yang akan diadakan di Johor Bharu pada bulan Jun nanti dan peserta yang ingin berdaftar bolehlah menghubungi no telefon 019 - 7795108 untuk mendapatkan keterangan lanjut. Bagi pendaftaran awal, peserta akan mendapat potongan yuran sebanyak RM 300 dan kelas akan diadakan di Pasir Gudang.

Belum terlambat untuk menambah ilmu pengetahuan menjual bagi menghasilkan jualan yang lebih di masa hadapan. Pendekatan saya sudah terbukti berjaya dan apa yang jurujual perlu lakukan adalah menjual mengikut cara dan pendekatan  yang bakal diberikan.

Untuk anak muda Johor yang berminat untuk menjadikan jualan sebagai sumber perniagaan, inilah peluang anda untuk melakukannya!..

No comments:

Post a Comment